Svar på frågor

Halli Hallu! Jag fick några frågor som jag tänkte "besvara"


Svar: Jag gör mina bilder i GIMP, men detta borde fungera i de flesta bildredigeringsprogram. Här kommer en förklaring som jag hoppas hjälper lite:

1. Öppna en ny bild. Bestäm storlek på den.

2. Tryck nu på det lilla ögat du ser i rutan (inringat med rött), detta gör att bakgrunden blir osynlig. Använder du inte GIMP kan du lätt använda suddigummet och ta bort bakgrunden.



3. Klistra nu in, eller gör det andra du vill i nytt lager. Annars kommer du inte att kunna se det du gör.



4. Nu kan du pimpa med text, bilder eller annat kul, om du vill, men glöm inte att jobba i nytt lager ;)



5. Nu är själva headern klar! Nu måste du spara, så gå till arkiv, och tryck på spara som. När du sparar är det viktigt att du sparar bilden i PNG-format!



6. Nu kommer det att komma upp lite olika rutor, klicka ok på alla, men när den här kommer fram ska du ta bort bocken från spara bakgrundsfärg. Annars blir den inte genomskinlig!



7. Nu gör du bara som du brukar göra när du lägger in dina andra headers :) Vet du inte hur du gör så kika in här









Svar: Klart jag kan! Men det ska jag inte, hah! Skojde bara, klart jag ska ;) Vad tycks?




Kommentarer
Postat av: Kittie

Omg sööööt :'3

2012-05-29 @ 06:49:28
URL: http://silverstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0